mandag 8. april 2013

Reviev Avene triacneal


 
Jeg har blandningshud , t-sonen min er blank, og veldig ofte får jeg kviser, jeg tror faktisk ikke at jeg kan huske når jeg hadde en "kvisefri" hud, det er ikke det at det er mye at de, men alltid er det en i panna eller haken, resten av huden i ansiktet mitt er tørr.
 
sist jeg var i Polen var jeg hos dermatolog, rett og slett en sjekk, jeg bruker å være hos dermatolog hver gang jeg er i polen, vel han sa at jeg måtte kjøpe denne og prøve det, så ble det glemt, jeg tenkte siden det er Avene så trodde jeg at jeg får  tak i det i Norge også, men nei det gjør mann nemlig ikke.
 
så jeg bestilte den fra ebay , etter en uke så kom den.
Avene triacneal er 6% AHA syrer, det virker skummelt når mann leser at det er syrer , men langt i fra hvis du er forsiktig og ikke overdriver.
 
Triacneal bruker du på ny renset hud, du bør vente til at den er helt tørr, vann kan forårsake at syren blir sterkere og det vil svi litt, du skal også bruke den om kvelden siden AHA syrer er sensitive for UVA/UVB og ha den over natten, du skal sakte tilvenne huden syrene og det vil svi litt for å begynne men hold ut fordi det er verd det!
 
Hver annen dag om natten skal du ha den på i ca 2-3 mnd. 
De første ukene vil huden din bli så tørr at det gjør vondt å smile, deretter kommer du flekkvis til å miste små hudflekker , det ser ikke pent ut i det hele tatt, jeg tenkte å gi meg der og da men valgte å fortsette og det angrer jeg ikke på, etter hvert mister du den øverste huglaget ( epidermis) det er derfor huden bli veldig sensitiv for sol, den blir lett brent og kan i det verstefall føre til pigmentflekker så bruk solkrem uansett om det regner eller det ikke er sol å se.
 etter at huden er blitt så tørr at du har mistet den vil kviser og misfarging etter hvert forsvinne helt, huden kommer til å bli like glatt som barnerumpe, eller fine linjer rundt øyne, arr og andre ujevnheter vil bli veldig redusert, du vil stråle, huden får masse glød.
AHA syrer har også DOKUMENTERT effekt som en anti- rynke produkt og det liker vi.
 
hvem kan bruke den, alle hudtyper, men ikke hvis du er gravid eller ammer.
 
Jeg har brukt den i 5 uker og har brukt opp en tube så nei jeg er ikke ferdig med kuren men jeg avventer med mer av det til høsten, siden det er vår snart og huden min bli mer og mer utsatt for sol.
 
 
 
 
TriAcnéal is a non-greasy emulsion which helps eliminate severe imperfections. After 2 months of use, the number of spots is reduced and scars are visibly smoother.
Efectiose® enables targeted action on the mediators responsible for the irritation observed in the problems of skin subject to severe imperfections.
Retinaldehyde to help regulate keratinisation disorders hence preventing thickening of the skin and formation of blackheads.
Glycolic acid, a powerful exfoliant which has a peeling effect upon the surface of the skin. Paraben free.
Available in 30ml.


Apply in the evening on the area of the face with spots, blackheads and scars. Slight stinging and flaking can occur when the product is first used; in which case wait a few days before using the product again. Do not use on children.

I love this tube, it makes my skin soft and pimple free, and it  has anti-wrinkle effect

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar